Kontaktujte nás: 0905/446524, 045/6732040 | info@toniziar.sk
0,00 €

box motiv m.jpg

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

internetového obchodu www.toniziar.sk

I. Vymedzenie pojmov
II. Zaregistrovanie zákazníka
III. Kúpna cena za tovar
IV. Objednávka kupujúceho a uzatvorenie kúpnej zmluvy
V. Platobné podmienky
VI. Dodacie podmienky
VII. Prevod vlastníckeho práva
VIII. Storno kúpnej zmluvy
IX. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
X. Práva a povinnosti zmluvných strán
XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
XII. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
XIII. Reklamácie a záručné podmienky
XIV. Alternatívne riešenie sporov
XV. Záverečné ustanovenia

I. Vymedzenie pojmov

    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom, ktorým je Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar, IČO: 34635335, DIČ: 1025969835, so sídlom Hronská 30, 966 21 Lovča, registrácia: Obvodný úrad v Žiari nad Hronom, odbor živnostenského podnikania, č. živnostenského registra 307-11227, e-mailová adresa: info@toniziar.sk (ďalej len „obchodník“) a kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ (ďalej len „spotrebiteľ“), a ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka www.toniziar.sk (ďalej len „e-shop“). V týchto Všeobecných obchodných podmienkach výslovne neupravené právne vzťahy medzi spotrebiteľom a obchodníkom sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

    Kontaktné údaje obchodníka:
    email:          info@toniziar.sk
    telefón:      +421 905 446 524

    korešpondenčná adresa:
    Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar
    Hronská 30
    966 21 Lovča

    číslo účtu pre bezhotovostné platby:
    Tatrabanka banka
    IBAN: SK96 1100 0000 0026 2254 0537

    Orgán dozoru a dohľadu:
    Slovenská obchodná inšpekcia
    Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
    Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
    tel. č.:  048/412 49 69, 048/415 18 71, fax. č:  048/4124 693
    e-mail: bb@soi.sk

    1. Spotrebiteľom sa v zmysle tejto časti obchodných podmienok rozumie kupujúci. Obchodníkom sa v zmysle tejto časti obchodných podmienok rozumie predávajúci.
    2. Spotrebiteľ je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku a ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
    3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
    4. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
    5. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb spotrebiteľom vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
    6. Spotrebiteľ plne uznáva elektronickú komunikáciu s obchodníkom predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj prípadnej následnej telefonickej komunikácie.
    7. Obchodník vydáva nasledujúce obchodné podmienky upravujúce vzájomné práva a povinnosti medzi ním a spotrebiteľom.
    8. Obchodník predáva svoj tovar výhradne za nasledujúcich podmienok, ktoré nezhoršujú postavenie spotrebiteľa. Spotrebiteľ má vždy možnosť tieto podmienky akceptovať, uskutočniť svoju objednávku a uzavrieť tak s obchodníkom zmluvu o zakúpení tovaru (ďalej len "kúpna zmluva"), alebo túto zmluvu neuzavrieť. Časť kúpnej zmluvy sa spravuje nasledujúcimi obchodnými podmienkami.

    II. Zaregistrovanie zákazníka

    1. Možnosť nákupu tovaru prostredníctvom e-shopu nie je podmienená registráciou zákazníckeho účtu na webovom sídle obchodníka (ďalej len ako ,,zákaznícky účet“). Spotrebiteľ je oprávnený nakupovať tovar priamo z rozmedzia e-shopu ako hosť alebo ako registrovaný užívateľ prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu.
    2. Spotrebiteľ je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom údajov potrebných na prístup do svojho zákazníckeho účtu, pričom obchodník nie je zodpovedný za zneužitie zákazníckeho účtu spotrebiteľa treťou osobou.
    3. Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník nezodpovedá za nedostupnosť alebo obmedzenie zákazníckeho účtu z technických príčin.
    4. Bližšie podmienky registrácie zákazníckeho účtu sú umiestnené na internetových stránkach e-shopu obchodníka.

    III. Kúpna cena za tovar

    1. Kúpna cena za tovar je uvedená v príslušnom popise tovaru na internetových stránkach e-shopu a v e-mailovej sumarizácii objednávky. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť.
    2. Kúpna cena za tovar nezahŕňa náklady na prepravu do miesta dodania, ktoré budú spotrebiteľovi účtované osobitne podľa spôsobu prepravy, ktorý si spotrebiteľ vo svojej objednávke zvolil. Informácia o cene prepravy, vrátane prípadnej ceny dobierky, bude uvedená v objednávke ako aj v e-mailovej sumarizácii objednávky.
    3. Obchodník je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
    4. Všetky akcie a zľavové kupóny sú platné do vypredania zásob alebo do termínu ich platnosti, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
    5. Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny. Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru. Toto sa nevzťahuje na tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.

    IV. Objednávka kupujúceho a uzatvorenie kúpnej zmluvy

      1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb spotrebiteľom vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
      2. Objednávka je považovaná za riadne vyplnenú, ak obsahuje nasledujúce údaje:
        • identifikácia druhu a množstva objednávaného tovaru
        • požadovaný spôsob úhrady kúpnej ceny a ďalších prípadných nákladov súvisiacich s dodaním tovaru
        • požadovaný spôsob dodania tovaru
        • meno a priezvisko spotrebiteľa
        • e-mailový kontakt spotrebiteľa
        • telefonický kontakt spotrebiteľa
        • adresa bydliska alebo dodacia adresa spotrebiteľa
        • informácie o všetkých nákladoch spojených s dodaním tovaru.
      1. Za riadne vyplnenú objednávku sa považuje tiež objednávka spotrebiteľa, ktorý je zaregistrovaný na internetových stránkach e-shopu.
      2. Pred odoslaním objednávky má spotrebiteľ možnosť skontrolovať, zmeniť alebo doplniť údaje uvedené v objednávkovom formulári.
      3. Spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v automatizovanej e-mailovej správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru.
      4. Spotrebiteľ odoslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
      5. Odoslanie riadne vyplnenej objednávky sa považuje za návrh spotrebiteľa na uzatvorenie kúpnej zmluvy s obchodníkom.
      6. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď potvrdenie objednávky nadobúda účinnosť, teda okamihom doručenia potvrdenia objednávky spotrebiteľovi na jeho e-mailovú adresu. Predmetom uzavretej kúpnej zmluvy je záväzok obchodníka dodať spotrebiteľovi objednaný tovar do určeného miesta dodania a záväzok spotrebiteľa tovar v mieste dodania prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a náklady na doručenie.
      7. Doručenie automatizovanej e-mailovej sumarizácie objednávky spotrebiteľovi bezprostredne po jej uskutočnení sa považuje v zmysle bodu 8 tohto článku za uzatvorenie kúpnej zmluvy.
      8. Spotrebiteľ je po uzatvorení kúpnej zmluvy viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
      9. Obchodník si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu; o takomto postupe bude spotrebiteľ riadne informovaný. Spotrebiteľ berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.

      V. Platobné podmienky

        1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
          • platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru, alebo pri preberaní tovaru na pobočke Slovenskej pošty)
          • platba vopred na základe objednávky prevodným príkazom zo svojho účtu alebo priamym vkladom v hotovosti na účet obchodníka, tovar bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na účet obchodníka
          • platba v hotovosti pri osobnom prevzatí v sídle spoločnosti.
        1. Doplatky pre jednotlivé možnosti dopravy a platieb sú uvedené v e-shope v časti Poštovné a doprava a dostupné aj v sekcii AKO NAKUPOVAŤ.
        2. Kúpna cena je splatná:
          • do 7 dní od potvrdenia objednávky v prípade platby prevodom na bankový účet obchodníka alebo platby platobnou či kreditnou kartou
          • v deň prebratia tovaru kupujúcim v prípade platby pri dodaní tovaru na dobierku.
        1. Záväzok spotrebiteľa uhradiť kúpnu cenu za tovar sa považuje za splnený okamihom pripísania kúpnej ceny na účet obchodníka.
        2. Potvrdenie o zaplatení kúpnej ceny vo forme daňového dokladu (faktúry) bude priložené k odosielanému tovaru. Spotrebiteľ za týmto účelom súhlasí, že faktúra môže byť vystavená a odoslaná tiež elektronicky.
        3. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom obchodníka, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru spotrebiteľom.
        4. Fakturačné údaje spotrebiteľa nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.

        VI. Dodacie podmienky

          1. Spôsob prepravy a dodacia lehota sú uvedené v príslušnom popise tovaru na internetových stránkach e-shopu a v e-mailovej sumarizácii objednávky. Pokiaľ spotrebiteľ svoju objednávku uskutoční prostredníctvom e-mailu, informácie podľa predchádzajúcej vety budú spotrebiteľovi oznámené taktiež v rámci písomnej komunikácie s obchodníkom.
          2. Obchodník doručuje tovar iba v rámci Slovenskej republiky. Spotrebiteľ z iného členského štátu Európskej únie si po dohode s obchodníkom môže objednaný tovar vyzdvihnúť osobne v sídle obchodníka, resp. po dohode s obchodníkom je možné tovar doručiť na miesto určené spotrebiteľom v rámci Slovenskej republiky.
          3. Ak nie je v popise tovaru uvedené inak, obchodník sa zaväzuje dodať tovar spotrebiteľovi najneskôr:
            • v lehote max. 14 dní od úhrady kúpnej ceny tovaru v prípade platby prevodom na bankový účet obchodníka alebo platby platobnou či kreditnou kartou
            • v lehote max. 14 dní od potvrdenia objednávky v prípade dodania tovaru na dobierku.

          Zvyčajná dodacia lehota pre tovar skladom je však 1-4 dní.

          1. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
          2. Po dohode so spotrebiteľom sa môže dodacia lehota predĺžiť. O predĺženej dodacej lehote a termíne dodania bude obchodník spotrebiteľa informovať pri potvrdení objednávky e-mailom, prípadne telefonicky. Ak spotrebiteľovi nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s článkom VIII. bod 1 VOP.
          3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a niektorý z nich nie je skladom, obchodník informuje o tom spotrebiteľa s možnosťou dohodnúť si dodanie formou čiastočných dodávok.
          4. Spolu s tovarom alebo dodatočne v písomnej alebo elektronickej forme sú zasielané spotrebiteľovi všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi.
          5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný. Miestom dodania je adresa, ktorú spotrebiteľ uviedol vo svojej objednávke ako dodaciu adresu. Ak spotrebiteľ neuviedol žiadnu dodaciu adresu, miestom dodania je adresa jeho bydliska.
          6. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke spotrebiteľa. Spotrebiteľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti spotrebiteľa na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí spotrebiteľ, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve.
          7. Obchodník realizuje dopravu ku spotrebiteľovi prostredníctvom:
            • kuriérskej spoločnosti Packeta
            • Slovenskej pošty
            • osobného odberu v sídle obchodníka – iba po predchádzajúcej dohode spotrebiteľa s obchodníkom
            • osobne - vo výnimočných prípadoch a iba po predchádzajúcom dohovore spotrebiteľa s obchodníkom.

          Ostatné podmienky

          1. Ak je spotrebiteľom právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže obchodník odmietnuť tovar vydať.
          2. Spotrebiteľovi odporúčame, aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. V prípade poškodenia má spotrebiteľ právo zásielku neprevziať – v takom prípade je treba dôvod neprevzatia uviesť do prepravného listu (odporúčame aj prípadne si vyhotoviť fotografie balíka) a o poškodení balíka obratom informovať obchodníka. Aj v prípade, že sa rozhodne spotrebiteľ balík napriek poškodeniu prijať, odporúčame o tom urobiť zápis do prepravného listu (napr. prevzaté s výhradou) a informovať o tom obchodníka.
          3. Pri doručení zásielky Slovenskou poštou v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu odporúčame zásielku neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom pri priehradke danej pošty na mieste zápisom o škode. V prípade prevzatia a zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu žiadame o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hod. od prevzatia zásielky na ľubovoľnej pobočke Slovenskej pošty. K spísaniu zápisu o škode je potrebný poškodený výrobok, obal zásielky a doklad o prevzatí zásielky, nadobúdací doklad.

          VII. Prevod vlastníckeho práva

          1. Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na spotrebiteľa až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
          2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo obchodníka, si obchodník vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie spotrebiteľom vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.

          VIII. Storno kúpnej zmluvy

            1. Stornovať objednaný tovar alebo službu bez storno poplatku má spotrebiteľ právo najneskôr do doby odoslania tovaru; resp. do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
            2. Obchodník môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade, ak:
              • spotrebiteľ nezaplatí kúpnu cenu v lehote 7 dní od doručenia potvrdenia obchodníka o prijatí objednávky
              • spotrebiteľ neprevezme tovar, a to ani v odbernej lehote.

            IX. Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa

              1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, a to v súlade s Poučením o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy (ďalej len ako „Poučenie“) zverejneným aj na internetovej stránke obchodníka. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
              2. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024. Z. z., najmä:
                • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
                • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
                • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
                • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
              1. Pre zachovanie právnej istoty a preukázateľnosť odvolania objednávky, resp. odstúpenia od zmluvy odporúčame spotrebiteľovi, aby odvolanie objednávky, resp. odstúpenie od zmluvy zaslal obchodníkovi jedným z nasledovných spôsobov:
                • v listinnej podobe poštou na adresu: Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar, Hronská 30, 966 21 Lovča
                • prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovú adresu: info@toniziar.sk

              Vzor FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY je súčasťou Poučenia a nachádza sa aj na internetovej stránke predávajúceho v sekcii AKO NAKUPOVAŤ.

              1. V prípade odstúpenia od zmluvy prostredníctvom elektronickej pošty, alebo prostredníctvom formulára je obchodník povinný zaslať spotrebiteľovi e-mail potvrdzujúci prijatie odstúpenia od zmluvy.
              2. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy. Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
              3. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia. Odporúčame spotrebiteľom, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Tovar zaslaný na dobierku nebude prevzatý.
              4. Obchodník bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
              5. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.
              6. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g).
              7. Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 7 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.

              X. Práva a povinnosti zmluvných strán

                1. Za zmluvné strany sa pokladajú obchodník a spotrebiteľ.
                2. Spotrebiteľ je povinný:
                  • prevziať zakúpený alebo objednaný tovar
                  • zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru
                  • nepoškodzovať dobré obchodné meno obchodníka.
                1. Spotrebiteľ má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
                2. Obchodník je povinný:
                  • dodať na základe objednávky spotrebiteľovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu
                  • zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR a spolu s tovarom alebo dodatočne v písomnej alebo elektronickej forme odovzdať spotrebiteľovi všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi.
                1. Obchodník má právo:
                  • na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny za dodaný tovar
                  • stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude spotrebiteľ informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s obchodníkom nedohodne inak
                  • v prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže obchodník požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti.

                XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

                Zásady ochrany osobných údajov

                1. Osobné údaje

                Ochrana osobných údajov je upravená zákonom č. 18/2018 Z.z. O ochrane osobných údajov a s účinnosťou od 25. 5. 2018 Nariadenie (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľným pohybom takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len "GDPR").
                Osobným údajom sú akékoľvek informácie týkajúce sa určeného alebo identifikovateľného subjektu údajov. Subjekt údajov môže byť identifikovaný priamo alebo nepriamo na základe čísla, kódu alebo jedného alebo viacerých prvkov špecifických pre jeho fyzickú, fyziologickú, psychickú, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.
                Medzi osobné údaje patria najmä kontaktné údaje fyzických osôb, jeho IP adresa, môžu nimi byť informácie o využívaní služieb alebo o činnostiach a preferenciách fyzickej osoby. E-mail slúži rovnako ako identifikačný údaj pre prihlásenie zákazníka do jeho účtu. Zároveň sa, mimo iného, využíva aj ako miesto pre doručenie potvrdenia objednávky a ďalších potrebných informácii.

                1. Spracovanie osobných údajov

                Spracovaním osobných údajov je akákoľvek operácia alebo súbor operácií, ktoré prevádzkovateľ alebo spracovateľ systematicky vykonáva s osobnými údajmi, automatizovane alebo inými prostriedkami, najmä zhromažďovaním, ukladaním na nosiče informácií, sprístupnením, úpravou alebo zmenou, vyhľadávaním, používaním, prenosom, šírením, zverejňovaním, uchovávaním, výmenou, triedením alebo kombinovaním, blokovaním a likvidáciou.

                1. Udelenie súhlasu

                Svoj súhlas udeľujete „prevádzkovateľovi“: Zuzana Čičmanská – ToNi Žiar, Hronská 30, 966 21 Lovča, IČO: 34635335, registrácia: Obvodný úrad v Žiari nad Hronom, odbor živnost. podnikania, č. živnostenského registra 307-11227, ktorý prevádzkuje elektronický obchod www.toniziar.sk a určuje, ako budú osobné údaje spracovávané a za akým účelom.
                Prevádzkovateľa je možné kontaktovať na e-mailovej adrese: info@toniziar.sk alebo telefonicky na tel. čísle +421-905-446524.

                1. Spracovanie osobných údajov a účel ich spracovania

                Spracovávame nasledovné osobné údaje a za účelom ich spracovania:

                  1. Osobné údaje zákazníkov za účelom plnenia kúpnej zmluvy a náležitostí z nej plynúcich (zákonný dôvod spracovania osobných údajov) v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo, názov firmy, IČO, DIČ.
                    Tieto údaje spracovávame počas trvania kúpnej zmluvy a záväzkov daných platnými zákonmi.
                  2. Osobné údaje poskytnuté osobami, ktoré prejavili záujem o odber e-mailov a zasielanie reklamných ponúk (newsletter), akčných ponúk, zliav za účelom ich zaslania v rozsahu: meno, priezvisko, e-mail.
                    Tieto údaje spracovávame po dobu 5 rokov. Súhlas môže byť kedykoľvek odvolaný prostredníctvom odkazu, ktorý je uvedený v každej zaslanej správe.
                  3. Osobné údaje odoslané vo formulárochza účelom získania odpovedi, špecializovanej služby, účasťou v súťaži, v rozsahu: e-mail, meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo.
                    Tieto údaje spracovávame po dobu 10 rokov.
                  4. Automatizovane zbierané údaje (oprávnený záujem). V prípade, že využívate naše webové stránky, môžeme zhromažďovať údaje o vašich návštevách našich webových stránkach a využívaní našich služieb. Tieto dáta zahŕňajú: vašu IP adresu, správanie na webových stránkach www.cakankovysirup.sk a ich využitie.
                    Tieto informácie získavame automatizovane prostredníctvom „cookies“ alebo pomocou analytických, trackingových, remarketingových a konverzných technológií, pretože vám chceme poskytovať čo najlepšie služby a obsah. Tieto dáta spracovávame po dobu 1 roka. 
                1. Informácie o právach dotknutej osoby

                Ak ako prevádzkovateľ spracovávame Vaše osobné údaje, máte právo sa na nás kedykoľvek obrátiť, uplatniť právo na prístup a opravu údajov, ktoré spracovávame. Osoba poskytujúca osobné údaje („dotknutá osoba“) má v zmysle ustanovenia čl. 15 až 22 a čl. 34 GDPR nasledovné práva:

                  1. Právo na prístup k osobným údajom podľa čl. 15 GDPR: Dotknutá osoba má právo získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.
                  2. Právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 GDPR:Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.
                  3. Právo na výmaz osobných údajov podľa čl. 17 GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak:
                    1. osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
                    2. dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
                    3. dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu,
                    4. osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
                    5. je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa GDPR, Zákona o ochrane osobných údajov, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná,
                    6. sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.
                  4. Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak:
                    1. dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov,
                    2. spracúvanie osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia,
                    3. prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku,
                    4. dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby. Dotknutú osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je prevádzkovateľ povinný informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.
                  5. Na základe čl. 19 GDPRje prevádzkovateľ v prípade, ak to dotknutá osoba požaduje, povinný informovať dotknutú osobu o príjemcoch, ktorým prevádzkovateľ oznámil opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov.
                  6. Právo na prenosnosť osobných údajov podľa čl. 20 GDPR: Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi.
                  7. Právo namietať spracúvanie osobných údajov podľa čl. 21 GDPR : Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na právnom základe z dôvodu, že spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo z dôvodu, že spracúvanie je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany, vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom.
                  8. Na základe čl. 22 GDPRmá dotknutá osoba právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú.
                  9. Na základe čl. 34 GDPR má dotknutá osoba právo, aby jej prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu oznámil porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.
                1. Zabezpečenie dát

                S osobnými údajmi dotknutých osôb bude prevádzkovateľ nakladať zodpovedne a v súlade s platnou legislatívou. Pre spracovanie osobných údajov sa používajú automatizované aj neautomatizované prostriedky. Prevádzkovateľ sa zaväzuje vykonať všetky kroky k najvyššiemu zabezpečeniu osobných údajov užívateľa, ako aj k zabezpečeniu všetkých dátových, databázových a poštových súborov pred ich stratou, poškodením alebo zničením v maximálnej možnej miere pomocou moderných technológií, ktoré zodpovedajú stupňu technického vývoja. Všetky údaje, ktoré prevádzkovateľ zhromaždí, sú a budú uložené na území spadajúceho do Európskeho hospodárskeho priestoru.

                1. Ďalší príjemcovia osobných údajov

                Prevádzkovateľ je oprávnený na vyžiadanie tieto údaje poskytnúť príslušným štátnym orgánom podľa zákona a vy ako dotknutá osoba ste s tým uzrozumený.

                V prípade nutnosti odovzdania za účelom plnenia zmluvy, je v určitých prípadoch potrebné spolupracovať aj s inými spoločnosťami, ktoré plnia úlohy pre prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ si starostlivo vyberá svojich partnerov, ktorým Vaše dáta zveruje a ktorí sú schopní zaistiť také technické a organizačné zabezpečenie Vašich údajov, aby nemohlo dôjsť k neoprávnenému alebo náhodnému prístupu k Vašim údajom či k ich inému zneužitiu. Jedná sa hlavne o prepravné a poštovné spoločnosti, s ktorými má prevádzkovateľ zmluvný obchodný vzťah.

                V prípade nutnosti odovzdania za účelom realizácie platby, sú platobné údaje odovzdávané finančnej inštitúcií alebo príslušnému prevádzkovateľovi platobných služieb.

                Pre účely zasielania reklamných oznámení a reklamných materiálov, môžu byť niektoré Vaše údaje odovzdané externému prevádzkovateľovi služieb v súvislosti s cielenou reklamou.

                Pre účely analýzy a vyhodnocovania štatistických údajov na našich webových stránkach (analytické, anketové a CRM nástroje), primárne za účelom zlepšovania kvality poskytovaných služieb, môžu byť automatizovane zbierané údaje (cookies) odovzdávané prevádzkovateľovi služieb webhostingu a elektronickej pošty, ako aj spoločnosti Google a Facebook v rámci analytických a trackingových technológií.

                Ak sa v budúcnosti rozhodneme využiť ďalšie aplikácie alebo iných spracovateľov, aby sme uľahčili a zdokonalili spracovanie, sľubujeme, že na spracovateľa budeme klásť minimálne rovnaký nárok na bezpečnosť a kvalitu spracovania, ako v čase prijatia týchto zásad.

                1. Čestné prehlásenie

                Prevádzkovateľ nepracuje so žiadnymi citlivými osobnými údajmi, tj. osobnými údajmi, ktoré vypovedajú o národnostnom, rasovom alebo etnickom pôvode, politických postojoch, členstve v odborových organizáciách, o náboženstve a svetonázore, odsúdení za trestný čin, o zdravotnom stave a sexuálnom živote subjektu údajov, genetické údaje subjektu údajov, či biometrické údaje.
                Prevádzkovateľ umožňuje výkon práv dotknutých osôb podľa zákona o ochrane osobných údajov.

                1. Záverečné ustanovenia

                Tieto Zásady ochrany osobných údajov môže prevádzkovateľ v prípade potreby aktualizovať podľa platných právnych predpisov a prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto zásad. Ak sa tak stane, zreviduje tiež dátum poslednej aktualizácie uvádzaný v týchto Zásadách.
                Zásady ochrany osobných údajov sú vydávané v elektronickej podobe a sú prístupné na webových stránkach, odkiaľ si ich môžete stiahnuť a vytlačiť alebo uložiť v elektronickej podobe.

                Cookies

                Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré pri návšteve webovej stránky ukladá prehliadač v počítači alebo zariadení návštevníka. Súbory cookies umožňujú webovej stránke rozpoznať zariadenie používateľa a zapamätať si určité informácie o vašich reláciách počas Vášho pripojenia.

                Jednotlivé stránky našej spoločnosti používajú cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Na našich webových stránkach sa môžu používať nasledovné typy súborov cookies:

                • Nevyhnutné cookies: Tieto súbory cookies sú potrebné pre prevádzku našich webových stránok. Sem patria napríklad cookie, ktoré vám umožňujú prihlásiť sa do bezpečných sekcií našej webovej stránky.
                • Výkonové cookies: Tieto súbory cookies nám umožňujú analyzovať, akým spôsobom pracujete s našimi stránkami. To môžeme použiť na zlepšenie a zjednodušenie použiteľnosti našich webových stránok. Údaje, ktoré tieto súbory cookies zbierajú, sú agregované a anonymné.
                • Funkčné cookies: Tieto súbory cookies si pamätajú vašu voľbu za účelom zlepšenia vášho používateľského komfortu. Tým umožnia webovej stránke prispôsobiť obsah pre vás alebo zapamätať si vaše preferencie, napríklad vašu voľbu jazyka. Údaje, ktoré tieto súbory cookies zbierajú, vás osobne neidentifikujú.

                Pre niektoré funkcie v rámci našich webových stránok používame ako dodávateľa tretiu stranu, napríklad služby spoločnosti Google alebo prepojenia na túto službu.

                XII. Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

                1. Obchodník má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka); v prípade že si spotrebiteľ objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním spotrebiteľ porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2., podľa ktorého je spotrebiteľ povinný prevziať objednaný tovar.
                2. Pri určovaní výšky náhrady škody, obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
                3. Obchodník má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len sčasti.

                XIII. Reklamácie a záručné podmienky

                  1. Obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 619 a násl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ. Ak je kupujúcim podnikateľ, obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 422 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov s tým, že ustanovenia tohto článku sa nepoužijú. Obchodník nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla počas prepravy tovaru.
                  2. Tovar alebo službu zakúpenú u obchodníka je možné reklamovať iba na základe písomnej reklamácie spotrebiteľa odoslanej na adresu obchodníka spolu s reklamovaným tovarom, dokladom o zakúpení a úhrade kúpnej ceny. Spotrebiteľ na vypísanie môže využiť formulár na konci Reklamačného poriadku alebo Formulár na reklamáciu umiestnený na internetovej stránke obchodníka.
                  3. Reklamácia tovaru alebo služby musí obsahovať:
                    • označenie čísla objednávky
                    • označenie obchodníka
                    • označenie spotrebiteľa a jeho poštovej a emailovej adresy
                    • dôvod reklamácie
                    • práva, ktoré sa zo zodpovednosti za vady uplatňujú
                    • dátum a podpis spotrebiteľa.
                  1. Práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady, ktoré spotrebiteľ môže uplatniť, stanoví § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru či služby, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru či služby, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru či služby alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadný tovar či službu za nezávadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar alebo služba mohla riadne užívať ako tovar alebo služba bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru či služby alebo má právo odstúpiť od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar či službu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Uvedené práva spotrebiteľa zanikajú, ak neboli uplatnené vyššie uvedeným spôsobom v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov od prebratia tovaru či služby, s výnimkami stanovenými zákonom.
                  2. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, poskytnutím náhradnej služby, vrátením kúpnej ceny tovaru alebo služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo služby, písomnou výzvou na prebratie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
                  3. Obchodník je povinný potvrdiť spotrebiteľovi prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu od jej doručenia.
                  4. Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Spôsob vybavenia reklamácie určuje obchodník s prihliadnutím na rozhodnutie spotrebiteľa o tom, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady uplatňuje. Spôsob vybavenie reklamácie určí obchodník ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
                  5. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Obchodník je povinný v uvedenej lehote vydať spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vybavení reklamácie.
                  6. Potvrdenie o prijatí reklamácie, oznámenie spôsobu vybavenia reklamácie, potvrdenie o vybavení reklamácie alebo zamietnutie reklamácie budú spotrebiteľovi odoslané iba na jeho emailovú adresu.

                  XIV. Alternatívne riešenie sporov

                  1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@toniziar.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona 391/2015 Z. z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR mhsr.sk .
                  2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm .
                  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

                  XV. Záverečné ustanovenia

                  1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia spotrebiteľa. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky spotrebiteľom a tieto sú prístupné na internetovej stránke obchodníka.
                  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
                  3. Odoslaním objednávky spotrebiteľ súhlasí, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a oboznámil sa s ich znením.
                  4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu spotrebiteľom, taktiež sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu, a rovnako spolu s reklamačným poriadkom budú doručené spotrebiteľovi v potvrdzujúcej objednávke.
                  5. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa ustanovení príslušných zákonov.
                  6. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024.

                  Znenie predchádzajúcich VOP je možné pozrieť TU.